Kodlama Eğitmenliği Sertifika Programı (UZAKTAN EĞİTİM)
|Kodlama Eğitmenliği Sertifika Programı (UZAKTAN EĞİTİM)
EĞİTİM TANITIMI:
Kodlama; bir problemi çözebilmek için farklı bilişsel becerilerin bir arada kullanılma sürecidir. Problemi çözebilmenin ilk aşaması öncelikle verilen problemin net olarak anlaşılması ve analiz edilmesidir. Bireylere; problemlere çok yönlü çözümler sunmak, sistematik düşünmek, olayları ilişkilendirmek, farklı ve yaratıcı düşünmek, problem çözme odaklı olmak, takım çalışması yapabilme, eleştirel düşünebilme gibi özellikler kazandırır. Ayrıca çocukların bilgisayar başında harcadıkları zaman göz önüne alındığında, bu zamanı onlara fayda sağlayacak ve geliştirecek konuya yönlendirmek daha yararlı olacaktır.
EĞİTİM İÇERİĞİ:
- Bilgisayarlar Nedir ve Nasıl Çalışır?
- İşletim Sistemleri ne işe yarar
- Bilgisayar programlamaya başlamadan önce bilinmesi gerekenler
- Google Blockly
- Blockly Code Editor
- Blockly Çalışmalarını Paylaşmak
- Scratch – MIT
- Scratch ile Çalışmak
- Scratch Proje ve Dosya yapısı
- Scratch Sahne Yapısı
- Karakterlerle Çalışmak
- Bloklarla Çalışmak
- Seslerle Çalışmak
- Basit uygulama yapalım
- Uygulama paylaşma
- Akış şemaları (Algoritma mantığı)
- Döngüler (Tekrarlanan işlemler)
- for Döngüsü
- while Döngüsü
- for-each Döngüsü
- Scratch Döngü uygulamaları
- Code Studio Döngü uygulamaları
- Koşul Yapıları
- Blockly Koşul yapıları
- Scratch Koşul yapıları
- Code Studio Koşul yapıları
- Fonksiyonlar (Tekrar kullanılabilir programlar)
- Resimleri Kullanmak
- Genel resim kuralları
- Blockly Resim uygulamaları
- Scratch Resim uygulamaları
- Pikseller ve Code.org
- Matematik grafikleri çizmek
- Değişkenler
- Liste ve Dizilerin Kullanımı (Çoklu değişken)
- Blockly Liste kullanımı
- Scratch Liste kullanımı
- Nesneye Yönelik Programlama (OOP)
- Sınıflar (class)
- Özellikler
- Metotlar
- Miras-Kalıtım
- Polymorphizm (Çok biçimlilik)
- Encapsulation (Kapsülleme)
- Scratch ve Nesne kullanımı
- Code Studio ve Nesne kullanımı
- www.Code.org Kullanmak
- Code Studio 4 yaş ve üstü
- Code Studio 6 yaş ve üstü
- Code Studio 8 yaş ve üstü
- Code Studio 10 yaş ve üstü
- Uygulamalar
- Scratch Uygulamaları
- Blockly Uygulamaları
- Code Studio Uygulamaları
KİMLER BAŞVURU YAPABİLİR?
• Okul öncesi öğretmenleri, İlkokul, Ortaokul ve Lise öğretmenleri için,
• Etüt merkezlerinde, satranç merkezlerinde, zeka-oyunlarına ek olarak eğitim kodlama ve robotik üzerine çalışabilmek için,
• Çocuklarının bilgisayar, tablet ve cep telefonlarında geçirdiği vakti değerli hale getirmek isteyen ebeveynler için
• Fen bilimleri (Fen ve Teknoloji, Biyoloji, Kimya, Fizik), Matematik, Bilgisayar Öğretim Teknolojileri branşlarından ortaokul ve lise öğretmenleri ve alana ilgi duyan üniversite öğrencileri
• Programa ilgi duyan herkes katılabilir, kayıt için mezuniyet şartı aranmamaktadır.
SON BAŞVURU TARİHİ : 31 Ocak 2017
EĞİTİM ÜCRETİ : 300 TL (Kesinlikle ÜCRET İADESİ Yapılamamaktadır ! )
BANKA HESAP BİLGİLERİ
Ziraat Bankası
Hesap Sahibi : Sakarya Üniversitesi Döner Sermaye İşletmesi Müdürlüğü
Şube Kodu : 1946
Hesap No : 1946-29516353-5027
IBAN : TR28 0001 0019 4629 5163 5350 27
Ödemesi Yapılmayan Başvuru Kabul Edilmeyecektir.
İLETİŞİM BİLGİLERİ
Adres: Sakarya Üniversitesi Sürekli Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi (SAUSEM) Esentepe Kampüsü 54187 Serdivan/SAKARYA
Tel: 0264 295 74 25
Faks: 0264 295 54 50
E-posta: [email protected]